Saturday, May 15, 2010

တရုတ္ျပည္ စီးပြါးေရး ဖြံ.ျဖဳိးတုိးတက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမ်ား ၊ အခန္း ၂ (နုိင္ငံေတာ္ အက်ဥ္းသား)

အပုိင္း ၃
တရုတ္ျပည္ စီးပြါးေရး ဖြံ.ျဖဳိးတုိးတက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
အခန္း ၂
အစဦးပုိင္းကာလ ဆုတ္ဆုိင္းမႈ
ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ ပထမဆုံး ေက်ာက္ရင္ဆုိင္ရသည့္ ၾကီးမားသည့္ စိန္ေခၚမႈမွာ ပါတီ၏ ဝါရင့္ၾကီး ၂
ဦးမွ စတင္ေျပာၾကားလာသည့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို တားဆီးကာကြယ္ဖုိ.အတြက္ စီးပြါးေရး
တုိးတက္မႈနႈန္းကုိ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ဆုိသည့္အခ်က္ျဖစ္သည္ ။ ေယ်ဘုယ်အားျဖင့္ ေက်ာက္သည္
ဤအေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈကုိ သေဘာတူေသာ္လည္း ဗဟုိစီမံကိန္းစနစ္အတြင္းရွိ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားသည္ မည္မွ်တင္းက်ပ္ေၾကာင္း ပထမဆုံးအၾကိမ္ ျမည္းစမ္းလိုက္ရေလသည္ ။
၁၉၇၉ ခုနွစ္နွင့္ ၁၉၈၀ ခုနွစ္မ်ားအတြင္းတြင္ စီးပြါးေရးဟန္ခ်က္မညီမွ်မႈမ်ားကို တည့္မတ္ရန္အတြက္ရဲေဘာ္ခ်န္ယန္း၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ျပန္လည္ထိန္းညွိေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ ။ ဗဟုိေကာ္မတီက ဘ႑ာေရးနွင့္ စီးပြါးေရး ေကာ္မရွင္ကုိ ဖြဲ.စည္းခဲ့ျပီး ရဲေဘာ္တိန္.ေရွာင္ပင္းက ခ်န္ယန္းကုိ ဦးစီးကြပ္ကဲရန္ တုိက္တြန္းခဲ့သည္ ။ ဤသည္တုိ.မွာ ကြ်န္ေတာ္ ေဘဂ်င္းသုိ. မေရာက္မွီက အျဖစ္အပ်က္မ်ားျဖစ္သည္ ။ ေနာက္ပုိင္း၌ ကြ်န္ေတာ္၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ အဖြဲ.၏ အမည္ကုိ ဗဟိုဟီးပြါးေရးနွင့္ ဘ႑ာေရး ဦးေဆာင္အဖြဲ.ဟု ေျပာင္းလဲေခၚေဝၚခဲ့သည္ ။
၂ နွစ္တာ စီးပြါးေရး ျပန္လည္ထိန္းညွိမႈ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ စီးပြါးေရးရာတာဝန္ခံ လက္ေထာက္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ လီရွန္နင္းနွင့္ လက္ေထာက္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ယူက်ိလီတုိ. ဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္ကာလမ်ားအတြင္းက ေပၚေပါက္ခဲ့သည့္ ျပႆနာမ်ားကုိ ျပန္လည္တည့္မတ္ရန္ျဖစ္သည္ ။ ယူက်ိလီနွင့္ (ေနာက္ထပ္ တျခား လက္ေထာက္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည့္) ကန္ရွိအန္းတုိ.က ျပန္လည္ထိန္းညွိေရးကုိ ေဝဖန္ကန္.ကြက္ၾကသည္ ။ ဤအခ်က္ေၾကာင့္ပင္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ယူက်ိလီကုိ စီးပြါးေရး စီမံကိန္းေကာ္မရွင္မွ ထုတ္ပယ္ခဲ့ျပီး ေယာ္ယိလင္နွင့္ အစားထုိးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ ။
၁၉၇၉ နွင့္ ၁၉၈၀ ခုနွစ္ ၂ နွစ္ၾကာ ျပန္လည္ထိန္းညွိမႈ အစီအစဥ္ ျပီးဆုံးသြားျပီးေနာက္ ၁၉၈၁ ခုနွစ္ အတြက္ ေနာက္ထပ္ျပန္လည္ထိန္းညွိေရးကုိ အဆုိျပဳၾကသည္ ။ ဤသည္မွာ နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီအား ဦးစီးဦးေဆာင္အျဖစ္ တာဝန္ယူျပီးေနာက္ ပထမဆုံးအၾကိမ္ ကြ်န္ေတာ္ေတြ.ၾကံဳရသည့္ အေရးၾကီးျပႆနာတစ္ခုျဖစ္သည္ ။
၁၉၈၀ ခုနွစ္ ေမလနွင့္ ဇြန္လမ်ားအတြင္း ၆ ၾကိမ္ေျမာက္ ငါးနွစ္စီမံကိန္းကုိ ေဆြးေႏြးၾကစဥ္က ၁၀ နွစ္အတြင္း စီးပြါးေရးကုိ ၂ ဆတုိးရန္ ကြ်န္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့သည္ ။ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ၁၉၈၀ မွ ၁၉၈၅ ခုနွစ္အတြင္း၌ ၁ နွစ္လွ်င္ ၅ ရာခုိင္နႈန္းမွ ၆ ရာခုိင္္နႈန္းၾကား စီးပြါးေရးတုိးတက္ေနေစရန္ျဖစ္ျပီး ေနာက္ထပ္ ၅ နွစ္အတြင္း၌ ထုိ.ထက္ပုိ၍ တုိးတက္ေစရန္ျဖစ္သည္ ။
သုိ.ေသာ္လည္း စီမံကိန္းေရးဆြဲေရးေကာ္မရွင္က ၁၉၈၁ ခုနွစ္အတြက္ စီမံကိန္းမူၾကမ္း ေရးဆြဲျပင္ဆင္ရာ၌ ၁၉၇၉ နွင့္ ၁၉၈၀ ခုနွစ္မ်ားအတြက္ ဘ႑ာေရးလုိေငြမွာ ၁၀ ဘီလီယံယြမ္ထက္ ေက်ာ္လြန္ေနေၾကာင္း ေတြ.ရွိခဲ့ျပီး ၁၉၈၁ ခုနွစ္ လုိေငြျပမႈသည္လည္း ျမင့္မားလိမ့္မည္ဟု ၾကိဳတင္ခန္.မွန္းခဲ့သည္ ။ တစ္ျပိဳင္တည္းလုိမွာပင္ ေဈးနႈန္းမ်ားမွာ ျမင့္တက္ေနျပီး မေက်နပ္ခ်က္မ်ား က်ယ္ျပန္.စြာ ထြက္ေပၚလာေနသည္ ။
အေျခအေနကုိ ခ်န္ယန္းသိသြားေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္တုိ.သည္ ၁၉၈၁ ခုနွစ္အတြင္း၌ ဘ႑ာေရးနွင့္ ေငြစာရင္းတုိ. ဟန္ခ်က္ညီ မွ်တေနေအာင္ ျပဳလုပ္ရမည္ဟု သူက အၾကံျပဳသည္ ။ ဘ႑ာေရးရွင္းတမ္း ဟန္ခ်က္ညီ မွ်တေနေစရန္အတြက္ စီးပြါးေရး အလွ်င္အျမန္ တုိးတက္ေနမႈကုိ စြန္.လႊတ္ျခင္းက ပုိ၍ေကာင္းမြန္သည္ဟု သူကယုံၾကည္ေနသည္ ။ နွစ္စဥ္နွစ္စဥ္ ထပ္ဆင့္၍ ဘ႑ာေရးလုိေငြျပေနမႈက ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအား ပုိျပီးဆုိးဝါးေစလိမ့္မည္ကုိ သူကစုိးရိမ္သည္ ။ လီရွန္နင္းက ပုိ၍ကဲေသးသည္ သူက ဘတ္ဂ်တ္ရွင္းတမ္း မွ်တရုံသာမက ဘတ္ဂ်တ္ရွင္းတမ္း ပုိေငြျပေအာင္ပင္ ရည္မွန္းသင့္သည္ဟု ဆုိေနေသးသည္ ။ သူတုိ.နွစ္ဦးသည္ စီးပြါးေရးမူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္သည့္ အေတြ.အၾကဳံ မ်ားစြာရွိထားေသာေၾကာင့္ ၁၉၈၁ ခုနွစ္အတြင္း ေနာက္ထပ္ စီးပြါးေရးျပန္လည္ ထိန္းညွိမႈ အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ေတာ့မည္မွာ ေသခ်ာသေလာက္ရွိေနေပသည္ ။ ဤသည္၏ အဓိပၸါယ္မွာ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းမ်ား၏ အခ်ဳိးအစားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ရမည္ျဖစ္ျပီး ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္မႈ အရွိန္အဟုန္ကုိ ေနွးေကြးသြားေစလိမ့္မည္ဆုိသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္သည္ ။
စီမံကိန္းေရးဆြဲေရး ေကာ္မရွင္မွ ျပန္လည္ေရးဆြဲထားသည့္ အစီအစဥ္ကုိ ေဆြးေႏြးသုံးသပ္နုိင္ရန္အတြက္ နုိဝင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန.တြင္ တည္ဆဲေပၚလစ္ဗ်ဴရုိေကာ္မတီသုိ. တင္သြင္းခဲ့သည္ ။ တိန္.ေရွာင္ပင္း ၊ ခ်န္ယန္းနွင့္ လီရွန္နင္းတုိ. အတည္ျပဳေပးခဲ့ျပီးေနာက္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၆ ရက္ေန.တြင္ ျပည္နယ္နွင့္ ေဒသဆုိင္ရာ ျမဴနီစီပယ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား တက္ေရာက္သည့္ ဗဟုိေကာ္မတီ အလုပ္အဖြဲ. အစည္းအေဝးမွတစ္ဆင့္ တစ္နုိင္ငံလုံးသုိ. ျဖန္.ခ်ိခဲ့သည္ ။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနွင့္အတူ နွစ္မ်ားစြာ ဆက္တုိက္ဆုိသလုိ သီးနွံအထြက္နႈန္းေကာင္းျပီး ေဈးကြက္သည္လည္း အသက္ဝင္လႈပ္ရွားလာသည္နွင့္အမွ် လူေနမႈအဆင့္အတန္းမွာလည္း ျမင့္မားလာခဲ့သည္ ။ ဤသုိ.ေသာ အေျခအေနေကာင္းမ်ား ရွိေနသည့္အခ်ိန္တြင္ တစ္နုိင္ငံလုံးမွ ရဲေဘာ္မ်ားစြာသည္ ျပန္လည္ထိန္းညွိေရးအစီအစဥ္မ်ားကုိ မလုိအပ္ဟု ရႈျမင္ၾကသည္ ။ ျပန္လည္ထိန္းညွိေရးဆုိသည္မွာ နုိင္ငံျခားကုမၸဏီတုိ.နွင့္ ခ်ဳပ္ဆုိထားသည့္ စာခ်ဳပ္တခ်ဳိ.ကုိ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆုိရမည္ ၊ တခ်ဳိ.ေသာ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းခြင္သုိ. ပုိ.ေဆာင္ထားျပီးျဖစ္သည့္ စက္ယႏၱရားတုိ.ကုိ ဂုိေဒါင္ထဲထည့္၍ ျပန္သိမ္းထားရေတာ့မည္ဟု သေဘာအဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ေပသည္ ။
အက်ဳိးဆက္အားျဖင့္ တရုတ္ျပည္၏ စီးပြါးေရးသည္ ဒုကၡေရာက္ေနျပီဟု ျပည္ပနုိင္ငံမ်ားတြင္ ေျပာဆုိမႈမ်ား ေပၚထြက္လာသည္ ။ တရုတ္ျပည္၏ စီးပြါးေရး ဖြံ.ျဖဳိးမႈမ်ားနွင့္ ပက္သက္၍ ေနရာအနွံ.တြင္ ခ်ီးက်ဴးသံမ်ား ၾကားေနရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ဖတ္မိသေလာက္ စာမ်ားအနက္မွ ဂ်ပန္တစ္နုိင္ငံတည္းသာလွ်င္ စီးပြါးေရးကုိ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚသုိ. ျပန္တင္နုိင္ရန္အတြက္ ျပန္လည္ထိန္းညွိေရး လုပ္ေဆာင္ဖုိ. လုိအပ္သည္ဟု ယုံၾကည္သည္ ။
ျပန္လည္ထိန္းညွိေရးအစီအစဥ္ကုိ ခ်န္ယန္းနွင့္ လီရွန္နင္းတုိ.က အဆုိျပဳတင္ျပၾကသည္ ။ တိန္.ေရွာင္ပင္းသည္ တည္ဆဲေပၚလစ္ဗ်ဴရုိေကာ္မတီ အစည္းအေဝး၌ ဤအခ်က္ကုိ သေဘာတူခဲ့ျပီး ဗဟုိေကာ္မတီ အလုပ္အဖြဲ. အစည္းအေဝး၌ အက်ဳိးဆက္မ်ားနွင့္ ပက္သက္၍ မိန္.ခြန္းေျပာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ဤအစီအစဥ္မွာ သူအမွန္တကယ္ လုိခ်င္သည့္အခ်က္မဟုတ္ေပ ။ အဓိက သြင္းကုန္စီမံကိန္းမ်ားကုိ ဖ်က္သိမ္းျပီး စက္ယႏၱရားမ်ားကုိ ဂုိေဒါင္ထဲထည့္၍ သိမ္းထားရမည္ကုိ သူစိတ္မခ်မ္းသာေပ ။ ခ်န္ယန္းနွင့္ လီရွန္နင္းတုိ.၏ အယူအဆကုိ သေဘာတူခဲ့ျခင္းမွာ ခ်န္ယန္းကုိ ေထာက္ခံေၾကာင္း ျပသရုံမွ်သာျဖစ္သည္ ။
တိန္.ေရွာင္ပင္းသည္ ထုိအခ်ိန္ထိ စီးပြါးေရးရာ ကိစၥရပ္မ်ားနွင့္ ပက္သက္လွ်င္ ခ်န္ယန္းကုိ အဓိက ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္သူအျဖစ္ စဥ္းစားယုံၾကည္ေနဆဲျဖစ္သည္ ။ သူ၏စိတ္ထဲ၌ ခ်န္ယန္းသည္ ဆယ္စုနွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အေတြ.အၾကဳံမ်ားအရ စီးပြါးေရးနွင့္ပက္သက္၍ အနက္ရႈိင္းဆုံး သိျမင္နားလည္သူ တစ္ဦးျဖစ္ျပီး သူထက္ပုိ၍ သိရွိကြ်မ္းက်င္သည္ဟု ယူဆေနသည္ ။ အေျခအေနမ်ားသည္ သူနွစ္သက္သည့္ ပုံစံအတုိင္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ခ်န္ယန္းအေပၚေထာက္ခံမႈကုိ ျပသခဲ့သည္ ။
ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အေထြေထြအတြင္းေရးမႈး ဟူေယာင္ဘန္းသည္ အစည္းအေဝး၌ ဘာမွ် မေျပာခဲ့ေပ ။ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္၌ သူသည္ အလုံးစုံကုိ သေဘာမတူေသာ္လည္း ပါတီဝါရင့္ၾကီး ၂ ေယာက္က အစီအစဥ္ကုိ အဆုိျပဳတင္ျပခဲ့ျပီး ေနာက္တစ္ေယာက္က သေဘာတူေထာက္ခံေနသည့္ အေနအထား၌ သူ.အေနျဖင့္ သေဘာမတူ ကန္.ကြက္ေၾကာင္းျပသဖုိ. ခက္ခဲေနသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ထင္သည္ ။ သုိ.ေသာ္လည္း ၁ နွစ္တာကာလ လြန္ေျမာက္သြားျပီး ၁၉၈၂ ခုနွစ္ ေႏြဦး၌ ျပည္နယ္မ်ားသုိ. စစ္ေဆးေရးသြားစဥ္အတြင္း “၁၉၈၁ ခုနွစ္ ျပန္လည္ထိန္းညွိေရး အစီအစဥ္ဟာ စီးပြါးေရးကုိ နိမ့္က်သြားေစခဲ့တယ္”ဟု သူကေျပာခဲ့သည္ ။ ဤစကားမ်ား ခ်န္ယန္း၏ နားသုိ.ျပန္ေရာက္သြားခ်ိန္၌ သဘာဝက်စြာပင္ သူက မေက်နပ္ေပ ။
ကြ်န္ေတာ္သည္ ဗဟုိစီးပြါးေရးနွင့္ ဘ႑ာေရး ဦးေဆာင္အဖြဲ.၏ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဗဟိုေခါင္းေဆာင္မႈ အဝန္းအဝုိင္းသုိ. စတင္ဝင္ေရာက္ခါစျဖစ္ျပီး နုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ စီးပြါးေရးအေျခအေနနွင့္ ပက္သက္၍ ရင္းနွီးကြ်မ္းဝင္မႈ မရွိေသးေပ ။ ခ်န္ယန္းအေပၚတြင္ ပကတိရုိးသားစြာပင္ ကြ်န္ေတာ္ ယုံၾကည္ခဲ့သည္ ။ သူ၏ အယူအဆမ်ားက ကြ်န္ေတာ္၏ “ဆယ္နွစ္အတြင္း စီးပြါးေရး နွစ္ဆတုိးတက္ေရး” အယူအဆနွင့္ ကြဲျပားေနသည့္တုိင္ ရဲေဘာ္ခ်န္ယန္း၏ အယူအဆကုိ ကြ်န္ေတာ္သေဘာတူ ေထာက္ခံခဲ့သည္ ။ ျပန္လည္စဥ္းစားသုံးသပ္ၾကည့္ေသာအခါ၌ ေနာက္ထပ္ျပန္လည္ထိန္းညွိေရး အစီအစဥ္မွာ လုိအပ္ျပီး အဆုံးသတ္ရလာဒ္မ်ားမွာ ေကာင္းမြန္ေပသည္ ။
၁၁ ၾကိမ္ေျမာက္ ဗဟုိေကာ္မတီ တတိယအၾကိမ္ စုံညီအစည္းအေဝးအျပီး ကာလမ်ားအတြင္းက ကြ်န္ေတာ္တုိ.၏ စီးပြါးေရးမွာ တြင္းထဲ၌ က်ေရာက္ေနဆဲျဖစ္သည္ ။ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ (ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရး မတုိင္မွီနွင့္ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရး ကာလမ်ားအတြင္း) ျမဳိ.ျပတည္ေဆာက္ေရး ၊ စုိက္ပ်ဳိးေရးနွင့္ ျပည္သူတုိ.၏ လူေနမႈအဆင့္အတန္း အပါအဝင္ နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ေခတ္ေနာက္က် က်န္ေနခဲ့သည္ ။ ပုိ၍ ခုိင္မာေတာင့္တင္းသည့္ စီးပြါးေရးအဆင့္အတန္း အေနအထားသုိ. ေရာက္ရွိေစရန္အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တုိ.သည္ “ျပန္လည္ေလ့လာေရး” ျဖစ္စဥ္ကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ရေပမည္ ။ ဤသုိ.ေသာ အေနအထား၌ စီးပြါးေရး အလွ်င္အျမန္ ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္ဖုိ. မျဖစ္နုိင္ေပ ။ ၾကီးမားက်ယ္ျပန္.သည့္ အေျခခံအေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္ေရးမ်ားကုိလည္း ျပဳလုပ္နုိင္မည္မဟုတ္ေပ ။
ဥပမာအားျဖင့္ ေက်းလက္ေဒသ စီးပြါးေရးကုိ ျပန္လည္အားသစ္ေလာင္းရန္နွင့္ လယ္သမားမ်ားကုိ မက္လုံးေပးရန္အတြက္ စုိက္ပ်ဳိးေရးထြက္ကုန္မ်ား၏ေဈးကုိ ျမွင့္တင္ခဲ့သည္ ။ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ျမိဳ.ျပနွင့္ ေက်းလက္ၾကား ဝင္ေငြကြာဟမႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ျဖစ္သည္ ။ ဤမူဝါဒ ခ်မွတ္စဥ္က ကြ်န္ေတာ္သည္ စီခြ်မ္ျပည္နယ္၌ ရွိေနဆဲျဖစ္ျပီး ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္ ။ ဤေနရာ၌ ေျပာစရာ ၂ ခ်က္ရွိသည္ ။ ပထမအခ်က္အေနျဖင့္ စုိက္ပ်ဳိးေရးနွင့္ ေက်းလက္ေဒသ ထြက္ကုန္မ်ား၏ ေဈးနႈန္းကုိ ျမွင့္ေပးရမည္ သုိ.မဟုတ္ပါက လယ္သမားတုိ.အေနျဖင့္ စုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ရန္ မက္လုံးမရွိေပ ။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ ထုိစဥ္က စုိက္ပ်ဳိးေရးနွင့္ တျခားေက်းလက္ေဒသ ထြက္ကုန္မ်ားတြင္ နုိင္ငံေတာ္၏ ခ်ဳပ္ကိုင္ခ်ယ္လွယ္မႈကုိ ဖယ္ရွားရန္ မျဖစ္နုိင္ေသာ္လည္း အထူးသျဖင့္ ဂ်ဳံ ၊ စပါး အဓိက စုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္သည့္ ေဒသမ်ားတြင္ ျပ႒ါန္းခ်က္အရ မျဖစ္မေန ဝယ္ယူရမည့္ အခ်ဳိးအစားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ရမည္ ။ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ ဤအခ်ဳိးအစားမွာ အလြန္ျမင့္မားခဲ့သည္ ။ လယ္သမားတုိ.မွာ ဤသတ္မွတ္ခ်က္ကုိ ျပည့္မွီေအာင္ အလြန္အမင္းပင္ ၾကိဳးစားၾကရသည္ ။
၁၁ ၾကိမ္ေျမာက္ ဗဟုိေကာ္မတီ တတိယအၾကိမ္ စုံညီအစည္းအေဝးအျပီး၌ ၁၉၇၉ ၊ ၁၉၈၀ ၊ ၁၉၈၁ ၊ ၁၉၈၂ ၊ ၁၉၈၃ နွင့္ ၁၉၈၄ စသည္ျဖင့္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္တုိက္ပင္ သီးနွံအထြက္နႈန္းမ်ား တုိးလာခဲ့သည္ ။ “ေက်းလက္ေဒသ ေျမယာကန္ထရိုက္” မူဝါဒကုိ ခ်မွတ္က်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ “လယ္လုပ္သူ လယ္ပုိင္ရမည္” ဟူသည့္ ျပႆနာကုိေျဖရွင္းနုိင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေက်းလက္ေဒသတုိ.သည္ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာမႈအသစ္တုိ.ကုိ ခံစားလာခဲ့ၾကရသည္။ “လယ္သမားတုိ.သည္ ကုန္ထုတ္လုပ္ေရး အသင္း၏ အလုပ္သမားမ်ားျဖစ္သည္” ဆုိသည့္ စနစ္ေဟာင္းသည္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ျပီး လယ္သမားတုိ.သည္ သူတုိ.အတြက္သူတုိ.ကုိယ္တုိင္ စုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္လာနုိင္ခဲ့ၾကသည္ ။
ထုိနွစ္ကာလမ်ားအတြင္းက ေက်းလက္ေဒသမ်ားမွ ေပၚထြန္းလာသည့္ စြမ္းအားမွာ လူအမ်ား ခန္.မွန္းေတြးဆနုိင္သည္ထက္ပင္ ေက်ာ္လြန္ေနခဲ့ျပီး မယုံနုိင္စရာပင္ျဖစ္သည္ ။ ေျဖရွင္းနုိင္ဖြယ္မရွိေတာ့ဟု ယူဆထားသည့္ ျပႆနာတစ္ခုကုိ နွစ္အနည္းငယ္အတြင္း သူ.ဘာသာ ေျဖရွင္းျပီးသားျဖစ္သြားသည္ ။ ယခင္က စုိးရိမ္ဖြယ္ေကာင္းလွသည့္ အစားအေသာက္ ရွားပါးသည့္ျပႆနာမွာ ၁၉၈၄ ခုနွစ္အတြင္း၌ လယ္သမားတုိ.သည္ သူတုိ.ေရာင္းခ်နုိင္သည္ထက္ ပုိလွ်ံလာသည့္ အေနအထားသုိ. ေျပာင္းလဲသြားသည္ ။ နွစ္စဥ္ဝယ္ယူမႈမ်ားေၾကာင့္ နုိင္ငံေတာ္၏ ေကာက္ပဲသီးနွံ သုိေလွာင္မႈမွာ ျပည့္လွ်ံလာခဲ့သည္ ။
အေျပာင္းအလဲကုိ တျခားအေၾကာင္းရင္ ၂ ခုကလည္း ပံ့ပုိးေပးခဲ့သည္ ။ တစ္ခုမွာ စုိက္ပ်ဳိးေရးထြက္ကုန္ ေဈးနႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာျခင္းျဖစ္သည္ ။ လယ္သမားတုိ.သည္ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရးမွ အက်ဳိးအျမတ္ ခံစားလာရသည္ ။ ေနာက္ထပ္ တျခားအခ်က္မွာ ျပ႒ါန္းခ်က္အရ နုိင္ငံေတာ္သုိ. မျဖစ္မေန ေရာင္းခ်ရမည့္ အခ်ဳိးအစားကုိ ေလွ်ာ့ခ်နုိင္မႈျဖစ္သည္ ။ ဤအခ်က္၏ ဆုိလုိခ်က္မွာ လယ္သမားတုိ.၏ ပါးစပ္ေပါက္မွအစာကုိ ေလွ်ာ့ယူလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။
ဆယ္စုနွစ္ ၂ ခုေက်ာ္ၾကာမွ် နွစ္စဥ္ သီးနွံရိတ္သိမ္းျပီးခ်ိန္တြင္ သူတုိ.ထုတ္လုပ္လုိက္သည့္ သီးနွံတုိ.ကုိ နုိင္ငံေတာ္သုိ. ေရာင္းခ်ျပီးခ်ိန္၌ လယ္သမားတုိ.မွာ စားဖုိ.ပင္ မက်န္ေတာ့ေပ ။ ဤမူဝါဒ အသစ္ကုိ ခ်မွတ္နုိင္ခဲ့သည့္အေၾကာင္းမွာ ၁၁ ၾကိမ္ေျမာက္ ဗဟုိေကာ္မတီ တတိယအၾကိမ္ စုံညီအစည္းအေဝးမွ တရုတ္ျပည္သည္ ေကာက္ပဲသီးနွံမ်ားကုိ တင္သြင္းနုိင္သည္ဟု ဆုံးျဖတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္သာျဖစ္သည္ ။ စက္မႈလုပ္ငန္းသုံး သီးနွံမ်ားကုိ ထိန္းထားနုိင္ရန္အတြက္ ဤသုိ.တင္သြင္းျခင္းကုိ ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ဟု ရဲေဘာ္ခ်န္ယန္းကေျပာသည္ သုိ.ေသာ္လည္း တကယ္တမ္းတြင္ တင္သြင္းလာသည့္ သီးနွံပမာဏမွာ ျမိဳ.ျပေဒသ စားသုံးမႈလုိအပ္ခ်က္ကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးနုိင္ခဲ့သည္ ။ ဤသုိ.ျဖင့္ ျမိဳ.ျပစားသုံးမႈအတြက္ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းပါဝင္သည့္ ေက်းလက္ေဒသမွ နုိင္ငံေတာ္သုိ. မျဖစ္မေန ေရာင္းခ်ရသည့္ အခ်ဳိးအစားကုိ ေလွ်ာ့ခ်နုိင္ခဲ့သည္ ။ ထုိနွစ္ကာလမ်ားအတြင္းက တင္သြင္းခဲ့သည့္ သီးနွံပမာဏမွာ တန္ခ်ိန္ ၁၀ သန္းမွ တန္ခ်ိန္သန္း ၂၀ ရွိသည္အထိ မ်ားျပားခဲ့သည္ ။ ေကာက္ပဲသီးနွံ အဓိကစုိက္ပ်ဳိးသည့္ ေဒသမ်ားမွာ သူတုိ.ပုိလွ်ံသည့္ သီးနွံတုိ.ကို ေဈးနႈန္းျမင့္ျမင့္ျဖင့္ ေရာင္းခ်နုိင္ျပီး အက်ဳိးအျမတ္မ်ားစြာ ရရွိခဲ့သည္ ။ ဤအခ်က္မ်ား၏ စုေပါင္းရလာဒ္မွာ ေက်းလက္ေဒသတုိ. အလွ်င္အျမန္ ၾကြယ္ဝလာျခင္းျဖစ္သည္ ။
ဤမူဝါဒကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ.အတြက္ အရင္းအနွီးမ်ား ေပးဆပ္ရသည္ ။ စုိက္ပ်ဳိးေရးထြက္ကုန္ ေဈးနႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာခ်ိန္တြင္ ျမိဳ.ျပေန အလုပ္သမားမ်ား၏ ဝယ္နုိင္စြမ္းအားမွာ အကန္.အသတ္ရွိသျဖင့္ ျမိဳ.ျပေဒသ စားကုန္ေဈးနႈန္းမ်ားကုိ ခ်က္ခ်င္းျမွင့္မေပးနုိင္ေပ ။ ထုိ.ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ.သည္ စုိက္ပ်ဳိးေရးနွင့္ တျခားေက်းလက္ေဒသ ထြက္ကုန္မ်ားအတြက္ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရသည္ ။ တစ္ျပိဳင္တည္းမွာပင္ သီးနွံမ်ား တင္သြင္းရန္အတြက္ နုိင္ငံျခားေငြ လုိအပ္သည္ ။ ဤအခ်က္က စက္ယႏၱရား တင္သြင္းမႈကုိ ထိခုိက္ေစသည္ ။ ထုိ.ျပင္ ျမိဳ.ျပအိမ္ယာ တည္ေဆာက္ေရးကိုလည္း တုိးခ်ဲ.ရသည္ ။ ယခုအခါ စက္ရုံမ်ားသည္ ကုိယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခြင့္ ပုိရွိလာေသာေၾကာင့္ အလုပ္သမားတုိ.၏ လုပ္ခနွင့္ဆုေၾကးတုိ.ကုိ တုိးေပးၾကသည္ ။ ဤကိစၥမ်ားအားလုံးအတြက္ ေငြပုိျပီး ကုန္က်ခံသုံးစြဲရသည္ ။ သုိ.ေသာ္လည္း ဤအခ်က္အားလုံးမွာ ျပန္လည္နလံထူေရးျဖစ္စဥ္၏ အစိတ္အပုိင္းသာျဖစ္ျပီး ေနာက္ပုိင္းနွစ္ကာလမ်ားအတြင္း အေျခအေနေကာင္းမ်ား ေပၚထြန္းလာေရးအတြက္ လမ္းေၾကာင္းေပးခဲ့သည္ ။
၁၁ ၾကိမ္ေျမာက္ ဗဟုိေကာ္မတီ တတိယအၾကိမ္ စုံညီအစည္းအေဝးအျပီး၌ ကြ်န္ေတာ္တုိ.နုိင္ငံ၏ အခြန္ဝင္ေငြမွာ အမ်ဳိးသားအသားတင္ထုတ္ကုန္ အခ်ဳိးအစားနွင့္နႈိင္းယွဥ္လွ်င္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း က်ဆင္းလာခဲ့ျပီး အသုံးစာရိတ္မ်ားက မွန္မွန္ၾကီး တုိးလာခဲ့သည္ ။ ရလာဒ္မွာ ဘ႑ာေရးလုိေငြ ျပလာျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဤသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ. ျပန္ေပးရမည့္ တန္ဖုိးျဖစ္၍ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိသည့္ ျပႆနာသာျဖစ္၍ ေျဖရွင္းနုိင္သည့္ ျပႆနာသာျဖစ္သည္ ။ ၁၉၈၄ ခုနွစ္၌ အခြန္ဝင္ေငြနွင့္ အမ်ဳိးသားအသားတင္ထုတ္ကုန္အခ်ဳိးအစားကုိ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျမွင့္တင္ရန္ ကြ်န္ေတာ္ အဆုိျပဳခဲ့သည္ ။ လုိေငြျပမႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ရန္အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တုိ.သည္ ယာယီအားျဖင့္ အေျခခံအေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္ေရးကုိ အခ်ဳိးအစားေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ျပီး စီးပြါးေရး ဖြံ.ျဖိဳးမႈ အရွိန္ကုိ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ရသည္ ။ တျခားေရြးခ်ယ္စရာ မရွိေပ ။
ကြ်န္ေတာ္တုိ.သည္ အကယ္၍ အေျခအေနမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ “အားလုံးအစြမ္းကုန္ တုိးတက္ေရး”ကုိ ဆင္ႏႊဲခဲ့ပါက စုိးရိမ္ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ျမင့္မားသည့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကုိ ရင္ဆုိင္ရျပီး လယ္သမား ၊ အလုပ္သမားတုိ.အေပၚတြင္ ပုိ၍ဝန္ပိေစလိမ့္မည္ျဖစ္သည္ ။ ၁၉၇၉ ၊ ၁၉၈၀ နွင့္ေနာက္ထပ္ ၁၉၈၁ ခုနွစ္ စီးပြါးေရး ျပန္လည္ထိန္းညွိမႈ အစီအစဥ္မ်ားမွာ လုိအပ္ေပသည္ ။ ၁၉၈၁ ခုနွစ္ ျပန္လည္ထိန္းညွိေရး အစီအစဥ္၏ ရလာဒ္အျဖစ္ စုိက္ပ်ဳိးေရးနယ္ပယ္၏ သီးနွံထြက္နႈန္းမွာ ဆက္လက္၍ တုိးတက္ခဲ့သည္ ၊ ေဈးကြက္သည္လည္း ဆက္လက္၍ ၾကြယ္ဝခဲ့ျပီး နုိင္ငံ၏ စီးပြါးေရးသည္လည္း အနႈတ္လကၡဏာ မျပခဲ့ေပ ။ ဤသည္နွင့္ဆန္.က်င္စြာပင္ စီးပြါးေရးသည္ ၁ နွစ္လွ်င္ ၄ ရာခုိင္နႈန္းမွ် တုိးတက္ခဲ့သည္ ။ ၁၉၈၁ ခုနွစ္တြင္ ျပန္လည္ထိန္းညွိေရး အရွိန္ရလာသည္နွင့္အမွ် ပုိ၍တုိးတက္လာသည္ ။ ပထမ သုံးလပတ္အတြင္း တိုးတက္မႈမွာ နႈိင္းယွဥ္ျခင္းအားျဖင့္ ေနွးေကြးသည္ ၊ ဒုတိယ သုံးလပတ္၌ အေျခအေန ပုိေကာင္းလာသည္ ၊ တတိယ သုံးလပတ္၌ တုိးတက္မႈနႈန္းျမင့္လာျပီးလွ်င္ စတုတၳ သုံးလပတ္တြင္ သိသိသာသာပင္ တုိးတက္လာသည္ ။ ဤအခ်က္က ျပန္လည္ထိန္းညွိေရးသည္ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ျပီး စီးပြါးေရး ျပန္လည္နလံထူလာျခင္းကုိ ျပသေနသည္ ။
စီးပြါးေရး တုိးတက္ျမဲတုိးတက္ေနေစရန္ ကြ်န္ေတာ္တုိ. ယခုလုိလုပ္ခဲ့ၾကသည္ ။ အေျခခံအေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္ေရးကုိ အခ်ဳိးအစား ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ျပီး အၾကီးစား စက္မႈလုပ္ငန္း ၊ သံနွင့္ စတီးထုတ္လုပ္သည့္လုပ္ငန္းနွင့္ စက္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းတုိ.ကုိ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့သည္ ၊ ပုဂၢလိက စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းတုိ. လုပ္ကုိင္ေစရန္ အားေပးခဲ့ျပီး လူအမ်ား သုံးစြဲသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားနွင့္ ခ်ည္မွ်င္နွင့္ အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္း ကဲ့သုိ.ေသာ အေသးစား လုပ္ငန္းတုိ.ကို တုိးခ်ဲ.ခဲ့သည္ ၊ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား တုိးတက္လာေစရန္ အားေပးခဲ့သည္ ။ ဤနည္းမ်ားျဖင့္ စီးပြါးေရးတုိးတက္မႈကုိ ထိန္းသိမ္းထားနုိင္ခဲ့သည္ ။ ျမိဳ.ျပမ်ားသည္ ဆက္လက္၍ ၾကြယ္ဝျမဲၾကြယ္ဝခဲ့ျပီး လူေနမႈအဆင့္အတန္းသည္လည္း ဆက္လက္၍ ျမင့္ျမဲျမင့္တက္ေနခဲ့သည္ ။ အလုပ္အကုိင္ ရရွိမႈနႈန္း ျမင့္တက္ခဲ့သည္ ။ အဆုံး၌ ကြ်န္ေတာ္တုိ.၏ ဘတ္ဂ်တ္ရွင္းတမ္းသည္ ဟန္ခ်က္ညီ မွ်တလာျပီး ေယ်ဘုယ်အားျဖင့္ ျပည္သူတုိ.သည္လည္း ပုိ၍ေက်နပ္လာသည္ ။
ဤအခ်က္က ကြ်န္ေတာ္တုိ.၏ မူဝါဒတြင္ အားနည္းခ်ဳိ.ယြင္းခ်က္မ်ား ရွိေနသည္ကုိ ျပသေနသည္ ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ.သည္ စီမံကိန္းေရးဆြဲေရး ေကာ္မရွင္မွ အေျခခံအေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းမ်ားကုိ ဖ်က္သိမ္းသည့္ အစဥ္အလာနည္းလမ္းမ်ားကုိ လုံးဝအျပီးတုိင္ မတည့္မတ္နုိင္ေသးေပ ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ “ဘုတ္အဖြဲ.မွ တုိက္ရုိက္ပယ္ဖ်က္သည္” ဆုိသည့္နည္းလမ္းကို မပယ္ဖ်က္နုိင္ေသးေပ ။ စနစ္ေဟာင္းသည္ ဆက္လက္၍ ရွိေနျမဲျဖစ္သည့္အတြက္ ဤသုိ.မလုပ္ရန္မွာ မလြယ္ကူလွပါ ။ ထုိ.ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ.သည္ ေဒသအသီးသီးအတြက္ ခြဲတမ္းမ်ား ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္ ။
သုိ.ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ မဖ်က္သိမ္းသင့္သည့္ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ဘတ္ဂ်တ္မွ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခ်ဳိ.ကုိ ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ သုံးစြဲ၍ စီမံကိန္းတစ္ခ်ဳိ.ကို ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္နုိင္ရန္ ကြ်န္ေတာ္က စီမံကိန္းေရးစြဲေရးေကာ္မရွင္ကုိ ေတာင္းဆုိခဲ့သည္ ။ အေထြေထြ အသုံးစားရိတ္မ်ားကို ျဖတ္ေတာက္ေလွ်ာ့ခ်ျပီးေနာက္ မည္သည့္ျဖတ္ေတာက္မႈက ပုိ၍အထိနာေစမည္နည္း သုိ.မဟုတ္ မည္သည့္ စီမံကိန္းကုိ ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းသည္ ပုိ၍အက်ဳိးရွိမည္နည္း ဆုိသည့္အခ်က္မ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ. ျပန္လည္သုံးသပ္ၾကသည္ ။ သိၾကသည့္အတုိင္းပင္ ခြ်င္းခ်က္မ်ားမ်ား ရွိေနသည္မဟုတ္ပါ ။ မည္သုိ.ပင္ဆုိေစ “ဘုတ္အဖြဲ.မွ တုိက္ရိုက္ျဖတ္ေတာက္သည္”၏ ဆုိးက်ဳိးတုိ.ကို ကြ်န္ေတာ္တုိ. ေလွ်ာ့ခ်နုိင္ခဲ့ပါသည္ ။
ျပန္ေျပာင္း၍ ေတြးၾကည့္လုိက္တုိင္းပင္ ျပန္လည္ထိန္းညွိေရး အစီအစဥ္သည္ အထိနာေစခဲ့ပါသည္ ။ စက္ယႏၱရားမ်ား လက္ခံရရွိျပီးျဖစ္သည့္ သုိ.မဟုတ္ အလွ်င္အျမန္ျပီးဆုံးရန္ လုိအပ္ေနျပီး တပ္ဆင္လည္ပတ္နုိင္၍ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကုိလည္း ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ထုတ္လုပ္နုိင္သည့္ စီမံကိန္းအားလုံးအတြက္ ခြ်င္းခ်က္မ်ား သတ္မွတ္ေပးခဲ့သင့္သည္ ။ အထူးသျဖင့္ ဂိုေဒါင္ထဲထည့္၍ သိမ္းထားသည့္ စားရိတ္နွင့္ နႈိင္းယွဥ္တြက္ၾကည့္ပါက ဤသုိ.ျပဳလုပ္ျခင္းက္ ပုိ၍တြက္ေျခကုိက္ေပမည္။ အခ်ဳိ.ေသာ စီမံကိန္းမ်ားကို ေနာက္ ၁ နွစ္အၾကာတြင္ ျပန္လည္၍ စတင္နုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ိန္နွင့္ ေငြေၾကးတုိ. ဆုံးရႈံးခဲ့သည္ ။ အခ်ဳိ.စီမံကိန္းမ်ားမွာ ျပန္လည္အရွိန္ရရန္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အခ်ိန္ယူခဲ့ရသည္ ။
ပုိ၍ျပဳလြယ္ေျပာင္းလြယ္သည့္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား မျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းမွာ ဤစီမံကိန္းမ်ားအတြက္ စားရိတ္က်ခံရန္ ကြ်န္ေတာ္တုိ.တြင္ ျပည္တြင္းအရံေငြေၾကး အလုံအေလာက္မရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ျပီး ဘ႑ာေရးရွင္းတမ္း ဟန္ခ်က္ညီမွ်တေစရန္ လုိေငြျပမႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ဖုိ.လုိအပ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။ ဤအရာအားလုံးမွာ က်ဳိးေၾကာင္းဆက္စပ္ေနသည္ ။
ဥပမာအားျဖင့္ အကယ္၍ လုိေငြျပမႈကို ခ်က္ခ်င္းမပယ္ဖ်က္ပဲ ဘတ္ဂ်တ္ေငြတခ်ဳိ.ကို တန္ဖုိးရွိသည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ အသုံးျပဳခဲ့ပါက ၁ နွစ္ သုိ.မဟုတ္ နွစ္အနည္းငယ္အတြင္း အရင္းျပန္ေက်နုိင္သည္ ။ တံခါးဖြင့္ စီးပြါးေရးမူဝါဒတြင္ဆုိပါက နုိင္ငံျခားမွ ေခ်းေငြယူျခင္းျဖင့္ ျပႆနာကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ. ေျဖရွင္းနုိင္ေပလိမ့္မည္ ။
သုိ.ေသာ္ ခ်န္ယန္းက စိုးရိမ္ေနျပီး သူ၏အယူအဆကို စြဲျမဲစြာ ဆုပ္ကိုင္ေနသည္ ။ သူသည္ အလြန္တရာ ၾကီးမားလွသည့္ စီမံကိန္းမ်ားကုိ စုိးရိမ္ေၾကာက္လန္.ေနျပီး စားရိတ္ေလွ်ာ့ခ်ရန္သာ ေတာင္းဆုိေနခဲ့သည္ ။ ထုိစဥ္က ကြ်န္ေတာ္တုိ.တြင္ လုံေလာက္သည့္ အေတြ.အၾကံဳ မရွိေသးသည့္အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တုိ. နားမလည္ သေဘာမေပါက္ခဲ့သည့္ အရာမ်ားမွာ ေျမာက္မ်ားစြာရွိေနခဲ့သည္ ။
(ေက်ာက္က်ိယန္၏ Prisoner of the State စာအုပ္ Part 3, Chapter 2 An Early Setback ကုိ ဘာသာျပန္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။)

3 comments:

  1. စာဖတ္ရတာ တကယ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။

    ReplyDelete
  2. ဟုတ္ကဲ့ပါ ။ ကြ်န္ေတာ့္စာေတြကုိ လာဖတ္တဲ့သူမရွိဘူးလုိ.ေတြးျပီး စိတ္ပ်က္ေနမိတာအမွန္ပါ ။ နာမည္ၾကီးခ်င္လုိ. လုပ္ေနတာမဟုတ္ဖူးဆုိတာကုိလည္း ကုိေအာင္နားလည္ျပီးသားျဖစ္မွာပါ ။ ဒီစာတစ္အုပ္လုံးကုိ ျပီးဆုံးတဲ့ထိ ဘာသာျပန္မယ္လုိ. ဆုံးျဖတ္ျပီးမွ ေသေသခ်ာခ်ာ လုပ္ေနတာပါ ။ ခုလုိ လာေရာက္ဖတ္ရႈအားေပးတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။

    ReplyDelete
  3. ခင္ဗ်ား ဘာသာျပန္ေပးတာကို ဖတ္မဲ့လူ မရွိဘူးဆုိတာ က်ေနာ္ လက္မခံဘူး၊
    လူတုိင္းက ဘာသာျပန္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေတာ္ေနၾကရင္လည္း တမ်ဳိးေပါ့၊
    စာလာဖတ္သူတုိင္းက စိတ္ထဲကေန ေက်းဇူးတင္ၾကမွာပါ ဗ်ာ။

    ReplyDelete