Sunday, June 6, 2010

တရုတ္ျပည္ စီးပြါးေရး ဖြံ.ျဖဳိးတုိးတက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမ်ား ၊ အခန္း ၅ (နုိင္ငံေတာ္ အက်ဥ္းသား)

အပုိင္း ၃
တရုတ္ျပည္ စီးပြါးေရး ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
အခန္း ၅
ေက်ာက္နွင့္ဟူၾကားမွ ပဋိပကၡ
၁၉၈၀လြန္ အေစာပုိင္းနွစ္ကာလမ်ားအတြင္းက တရုတ္ျပည္၏ စီးပြါးေရးသည္ ပုံစံက်
ဆုိရွယ္လစ္စီးပြါးေရးစနစ္၏ လကၡဏာရပ္မ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္သည္ ။ ကုန္ထုတ္လုပ္ေရး ခြဲတမ္းမ်ားကုိ
ယူနစ္အသီးသီးသုိ. ဗဟုိမွခ်မွတ္ေပးသည္ ။ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ေက်ာက္က်ိယန္သည္
ဤေခတ္မမွီေတာ့ေသာ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားမွ ခြဲထြက္ရန္ ၾကိဳးစားသည္ ။ သုိ.ေသာ္
ဤသုိ.လုပ္ေဆာင္ရာ၌ သူ၏မဟာမိတ္ ပါတီအေထြေထြအတြင္းေရးမႈး ဟူေယာင္ဘန္းနွင့္
သေဘာထားကြဲလြဲခဲ့ရသည္ ။
ပါတီေခါင္းေဆာင္၏ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားနွင့္ အစုိးရအဖြဲ.ေခါင္းေဆာင္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္၏
တာဝန္ဝတၱရားမ်ားၾကားတြင္ တိက်သည့္ အေသးစိတ္တာဝန္ခြဲေဝမႈ မရွိေၾကာင္း ဤပဋိပကၡက
မီးေမာင္းထိုးျပေနသည္ ။ သေဘာတရားအားျဖင့္ဆုိပါက နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီ အၾကီးအကဲအေနျဖင့္
ေက်ာက္သည္ စီးပြါးေရးဆုိင္ရာ အေရးကိစၥမ်ားကုိ စီမံခန္.ခြဲရမည္ျဖစ္သည္ ။ လက္ေတြ.တြင္မူ ပါတီက
ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ေနဆဲျဖစ္သည္ ။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ေက်ာက္က်ိယန္
ပါတီအေထြေထြအတြင္းေရးမႈးျဖစ္လာျပီး လီပန္းက ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ျဖစ္လာခ်ိန္၌လည္း ဤျပႆနာသည္
ျပန္လည္၍ ေပၚထြက္လာခဲ့ျပန္သည္ ။
ကုန္ထုတ္လုပ္ေရး ကိန္းဂဏန္းမ်ားနွင့္ စီးပြါးေရးဖြံ.ျဖိဳးမႈ အရွိန္နႈန္း တုိးတက္ေရးကုိ ဦးစားေပးသည့္ နည္းလမ္းေဟာင္းမ်ားကုိ သေဘာမတူပဲ စီးပြါးေရး စြမ္းေဆာင္ရည္ကုိ အေလးေပးသည့္ ကြ်န္ေတာ္၏ ရပ္တည္ခ်က္သည္ ေဘဂ်င္းသုိ. ကြ်န္ေတာ္ေရာက္လာျပီးေနာက္၌ ဟူေယာင္ဘန္းနွင့္ ကြ်န္ေတာ္ ပဋိပကၡျဖစ္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းပင္ျဖစ္သည္ ။
အယူအဆကြဲျပားမႈမွာ ၁၉၈၂ ခုနွစ္ကတည္းကပင္ စတင္ေပၚထြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ ။ ၁၂ ၾကိမ္ေျမာက္ ပါတီကြန္ဂရက္အတြက္ နုိင္ငံေရးအစီရင္ခံစာမူၾကမ္းကို ေယာင္ဘန္းကၾကီးၾကပ္၍ ျပင္ဆင္ေရးသားခ်ိန္၌ စီးပြါးေရးနွင့္ ပက္သက္၍ မည္သုိ.တင္ျပမည္နည္းဟူသည့္ ေမးခြန္းေပၚထြက္လာသည္ ။ အစပုိင္း၌ အစီရင္ခံစာေရးသားေရး ေကာ္မတီဝင္ အေတာ္မ်ားမ်ားက ကြ်န္ေတာ္၏ ၁၉၈၁ ခုနွစ္ အစိုးရအဖြဲ. အလုပ္အစီရင္ခံစာပါ အေျခခံအခ်က္မ်ားနွင့္အညီ ေရးသားဖုိ. ျပင္ဆင္ထားခဲ့ၾကသည္ ။ သုိ.ေသာ္ ေယာင္ဘန္းက သေဘာမတူခဲ့ေပ ။ သူက ကြဲျပားသည့္ ခ်ဥ္းကပ္နည္းကုိ အဆုိျပဳခဲ့သည္ ။ စီးပြါးေရးက႑နွင့္ ပက္သက္သည့္ မူၾကမ္းေရးဆြဲေရးမွာ တစ္ဆုိ.ေနေတာ့သည္ ။
ျပႆနာကို တိန္.ေရွာင္ပင္းထံသုိ. တင္ျပလိုက္ေသာအခါ စီးပြါးေရးက႑ကုိ အစိုးရအဖြဲ. အလုပ္အစီရင္ခံစာနွင့္အညီ ေရးဆြဲသင့္သည္ဟု သူကဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္ ။ ေယာင္ဘန္းက အင္တင္တင္ျဖင့္ လက္ခံခဲ့ရသည္ ။
အစီရင္ခံစာေရးသားသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ကြ်န္ေတာ္မပါဝင္သျဖင့္ သေဘာထားကြဲလြဲသည့္ အယူအဆမ်ား မည္၍မည္မွ်ရွိေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္မသိခဲ့ပါ ။ ဤအေၾကာင္းအရာကုိ တည္ဆဲေပၚလစ္ဗ်ဴရုိေကာ္မတီ အစည္းအေဝး၌ ေသာ္လည္းေကာင္း အတြင္းဝန္မ်ား အစည္းအေဝး၌ ေသာ္လည္းေကာင္း တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္းမရွိပါ ။ ထုိ.ေၾကာင့္ ေယာင္ဘန္း၌ မည္သည့္အယူအဆရွိေၾကာင္း သုိ.မဟုတ္ ကြ်န္ေတာ္၏ အစုိးရအဖြဲ. အလုပ္အစီရင္ခံစာကုိ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ သူသေဘာမတူေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါ ။
သုိ.ေသာ္လည္း သူ၏မွတ္ခ်က္မ်ားနွင့္ လုပ္ရပ္မ်ားအရ သူသည္ ကုန္ထုတ္လုပ္ေရး ကိန္းဂဏန္းမ်ားနွင့္ စီးပြါးေရး ဖြံ.ျဖိဳးမႈ အျမန္နႈန္းတုိ.အစား စီးပြါးေရးစြမ္းေဆာင္ရည္ အေပၚတြင္ အေလးေပးသည့္ ကြ်န္ေတာ္၏ အယူအဆကို အဓိက သေဘာမတူျခင္း ျဖစ္ဟန္တူသည္ ။ သူသည္ စီးပြါးေရးနွင့္ပက္သက္၍ ေျပာဆုိသည့္အခါတုိင္း၌ စီးပြါးေရးတုိးတက္နႈန္းကုိ ထုတ္လုပ္မႈပမာဏနွင့္ ထုတ္လုပ္မႈ အရွိန္နႈန္းတုိ.ျဖင့္ တုိင္းတာ၍ အဓိကေဇာင္းေပးေျပာေလ့ရွိျပီး စြမ္းေဆာင္ရည္ကုိမူ မေျပာသေလာက္ပင္ျဖစ္သည္ ။ သူသည္ မၾကာခဏဆုိသလုိပင္ “ေလးဆတုိး ထုတ္လုပ္ေရး” သုိ.မဟုတ္ “သတ္မွတ္ထားသည့္ အစီအစဥ္ထက္ ေလးဆေစာ၍ ျပီးစီးေရး” စသည္ျဖင့္ ေျပာၾကားေလ့ရွိသည္ ။
ဆ႒မ ငါးနွစ္စီမံကိန္း၌ “၄ ရာခုိင္နႈန္း တိုးတက္ဖုိ. အာမခံျပီး ၅ ရာခုိင္နႈန္း တုိးတက္ေအာင္ အားထုတ္ၾက”ဟူသည့္ ကြ်န္ေတာ္၏ အဆုိျပဳခ်က္သည္ သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပက္သည့္ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည္ ။ ရဲေဘာ္ေရွာင္ပင္းသည္ပင္လွ်င္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ ကိန္းဂဏန္းမ်ားကုိ အလြန္အေရးၾကီးသည္ဟု ခံယူျပီး နွစ္စဥ္ဖြံ.ျဖိဳးမႈနႈန္းကုိ မၾကာခဏ ေမးျမန္းေလ့ရွိသည့္တုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ရည္အေပၚတြင္ အာရုံစိုက္သည့္ ကြ်န္ေတာ္၏ အယူအဆအေပၚ နားလည္မႈရွိေၾကာင္း ျပသေလ့ရွိသည္ ။ သုိ.ျဖစ္ပါလွ်က္ ေယာင္ဘန္းကမူ သေဘာမတူေပ ။ ၁၂ ၾကိမ္ေျမာက္ ပါတီကြန္ဂရက္သုိ. တင္သြင္းသည့္ အစီရင္ခံစာကုိ တိန္.၏လမ္းညႊန္ခ်က္အတုိင္း အစိုးရအဖြဲ.အလုပ္အစီရင္ခံစာပါ အေျခခံအခ်က္မ်ားနွင့္အညီ ေရးသားျပဳစုခဲ့ေသာ္လည္း သူ၏စိတ္ကမူ မေျပာင္းလဲေပ ။
၁၂ ၾကိမ္ေျမာက္ ပါတီကြန္ဂရက္အျပီး ျပည္နယ္မ်ားသုိ. သူခရီးထြက္စဥ္၌ ကုန္ထုတ္လုပ္ေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ျမႈင့္တင္ေရးကုိ အေလးေပးရန္ သူကပုိ၍ ခုိင္မာစြာ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္ ။ သူသြားေလရာ ေနရာတုိင္း၌ “သတ္မွတ္ထားသည့္ အစီအစဥ္ထက္ ေလးဆေစာ၍ ျပီးစီးေရး” ကုိ သူက ေတာင္းဆုိခဲ့သည္ ။ သူသည္ စီးပြါးေရးစြမ္းေဆာင္ရည္အေပၚတြင္ လုံးဝအေရးမစုိက္ပဲ သုိ.မဟုတ္ တုိးတက္မႈနႈန္း မတူညီရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမ်ားကုိ စိစစ္ျခင္းမရွိပဲ ထုတ္လုပ္မႈရည္မွန္းခ်က္မ်ား ျမင့္မားသည့္ ေနရာအားလုံး အေျခအေနအားလုံးကုိ ခ်ီးမြမ္းျပီး ဤသုိ.မဟုတ္သည့္ အေျခအေနအားလုံးကုိ ျပင္းထန္စြာ ေဝဖန္ခဲ့သည္ ။
အက်ဳိးဆက္အားျဖင့္ ေဒသဆုိင္ရာ အရာရွိမ်ားသည္ ေယာင္ဘန္း၏ လမ္းညႊန္ခ်က္အတုိင္း လုိက္နာေဆာင္ရြက္ၾကျပီး ဘတ္ဂ်တ္ေငြမ်ား ၊ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္မ်ား ၊ ေလာင္စာဆီမ်ားအပါအဝင္ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ားနွင့္ ေထာက္ပံ့မႈမ်ားကုိ စီမံကိန္းေရးဆြဲေရးေကာ္မရွင္နွင့္ နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီထံမွ ပုိမုိေတာင္းခံလာၾကသည္ ။ ေဒသအသီးသီးၾကားတြင္ အလွ်င္အျမန္ တုိးတက္ေရးအတြက္ ယွဥ္ျပိဳင္မႈမွာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာသည္အထိ ျပင္းထန္ေနခဲ့ျပီး ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းနွင့္ ဘ႑ာေငြတုိ.ကုိ အလုအယက္ ယွဥ္ျပိဳင္ေတာင္းခံခဲ့ၾကသည္ ။ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ဤအေျခအေနမ်ားကုိ စီမံခန္.ခြဲရန္ အခက္ေတြ.ခဲ့သည္ ။
၁၉၈၃ ခုနွစ္၌ ေယာင္ဘန္းနွင့္ ကြ်န္ေတာ္၏ၾကားမွ ဤကြဲျပားမႈမွာ ပုိ၍ထင္ရွားလာခဲ့သည္ ။ စီးပြါးေရးဖြံ.ျဖိဳးေရး လူထုလႈပ္ရွားမႈ အစီအစဥ္ကိုပင္ သူကဆင္ႏႊဲခဲ့သည္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ သူသြားေလရာေနရာတုိင္း၌ “နွစ္စဥ္ေက်းလက္ေဒသ လူတစ္ဦးခ်င္း ပ်မ္းမွ်ဝင္ေငြကုိ ယြမ္တစ္ရာမွ် တုိးျမႈင့္ၾက” လႈပ္ရွားမႈကုိ သူကတက္ၾကႊစြာ အားေပးျမႈင့္တင္သည္ ။ ဤလႈပ္ရွားမႈကုိ ဟီေဘျပည္နယ္ ဘုိဒင္းခရုိင္တြင္ စတင္ခဲ့သည္ ။ သူက လႈပ္ရွားမႈ ျပဳလုပ္ေနသေရြ. ဝင္ေငြသည္ နွစ္စဥ္ ယြမ္ေငြတစ္ရာနႈန္းျဖင့္ တိုးတက္ေနလိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္သည္ ။ အနွစ္သာရမပါရွိပဲ အေပၚယံဆန္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားအျဖစ္ လြယ္လြယ္ကူကူ ေျပာင္းလဲသြားနုိင္သည့္ ဤကဲ့သုိ.ေသာ နည္းလမ္းမ်ားေၾကာင့္ပင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ.သည္ အတိတ္ကာလက နစ္နာမႈမ်ား ေတြ.ၾကံဳခံစားခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္ ။
၁၉၈၃ ခုနွစ္ ဇန္နဝါရီလအတြင္း အာဖရိကသုိ. ကြ်န္ေတာ္ခရီးသြားေနစဥ္၌ ေယာင္ဘန္းက ျမိဳ.ျပေဒသ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ေက်းလက္ေဒသ ေျမယာကန္ထရုိက္စနစ္အတုိင္း လုိက္နာလုပ္ေဆာင္ရန္ အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္ အဆုိျပဳတင္ျပခဲ့သည္ ။ ၎မွာ မူအားျဖင့္ ေကာင္းမြန္ေပသည္ ။ သုိ.ေသာ္ ျမိဳ.ျပေဒသ အေျခအေနမ်ားမွာ ပုိ၍သိမ္ေမြ.ရႈပ္ေထြးလွသည္ ။ တစ္ခုနွင့္တစ္ခု မတူျခားနားေနသည့္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားနွင့္ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ မည္သည့္ပုံစံျဖင့္ ကန္ထရုိက္ကုိ အေကာင္အထည္ျပီး ကန္ထရုိက္ကုိ မည္သုိ.ခ်ဳပ္ဆုိမည္နည္း ။ ဤအရာအားလုံးမွာ လက္ေတြ.စမ္းသပ္ျခင္းနွင့္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း အခ်ိန္ယူေဆာင္ရြက္သြားရမည့္ အရာမ်ားျဖစ္သည္ ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ.သည္ တစ္ခ်ိန္တည္းတစ္ျပိဳင္တည္းအတြင္း၌ အာလုံးကုိ ကန္ထရုိက္ခ်ေပးဖုိ. မျဖစ္နုိ္င္သလုိ စစ္မ်က္နွာအားလုံး၌ တစ္ျပိဳင္တည္းေရြ.လွ်ားဖုိ.လည္း မျဖစ္နုိင္ပါ ။
ေယာင္ဘန္း၏ မိန္.ခြန္းအျပီး၌ ေဘဂ်င္းရွိ နုိင္ငံပုိင္ စတိုးဆုိင္ၾကီးမ်ားသည္ ကန္ထရုိက္မ်ား စတင္ခ်ေပးလာသည္ ။ ေဈးနႈန္းမ်ားတက္ျခင္းနွင့္ “အစုအပုံလုိက္ အၾကီးအက်ယ္ ေရာင္းခ်ျခင္း”မ်ား ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္ ။ မည္သည့္အရာတုိ.ကုိ အစုအပုံလိုက္ အၾကီးအက်ယ္ေရာင္းခ်ပါသနည္း ။ ၎တို.မွာ နုိင္ငံပုိင္ စတုိးဆုိင္ၾကီးမ်ားမွ လက္လီေရာင္းခ်သူမ်ားသုိ. အစုလိုက္အပုံလိုက္ လက္ကားေဈးျဖင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္ျပီး သူတုိ.သည္ စားသုံးသူမ်ားသုိ. ေဈးနႈန္းၾကီးၾကီးျဖင့္ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးအျမတ္ မ်ားစြာရရွိနုိင္သည္ဟု ရည္ညႊန္းေနျခင္းျဖစ္ေပသည္ ။ နုိင္ငံပုိင္စတုိးဆုိင္ၾကီးမ်ားသည္ ထုတ္ကုန္ပမာဏမ်ားစြာကို လွ်ၽင္ျမန္စြာေရာင္းခ်နုိင္ျပီး ကန္ထရုိက္ခ်ေပးရမည့္ အလုပ္ကို လွ်င္ျမန္စြာ ျပီးစီးေအာင္လုပ္နိင္သည္ဟု ထင္ျမင္ဖြယ္ျဖစ္သည္ ။ ၎သည္ ကုန္စည္ေရာင္းဝယ္မႈကို မွန္ကန္စြာ လုပ္ကိုင္သည့္ နည္းလမ္းမဟုတ္ေပ ။
အာဖရိကမွျပန္ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပင္ ကြန္ေတာ္က ဤလုပ္ရပ္တုိ.ကို ရပ္တန္.ေစခဲ့သည္ ။ ျမိဳ.ျပျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကုိ စမ္းသပ္ခ်က္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေဖာ္ေဆာင္သြားရမည္ဟု ကြ်န္ေတာ္က အၾကံျပဳခဲ့သည္ ။ ထုိနွစ္၌ပင္ ၁၉၈၃ ခုနွစ္ ေႏြဦးပြဲေတာ္ အခမ္းအနားစုေဝးပြဲ၌ ဤအေၾကာင္းကုိ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခဲ့ေသးသည္ ။ ထုိစဥ္က ေယာင္ဘန္းသည္ ဟုိင္နန္၌ ေႏြဦးပြဲေတာ္ အားလပ္ရက္ အပန္းေျဖေနသည္ ။ ထုိေဒသရွိ ေကဒါတုိ.ကုိ “အားလုံးကုိတစ္ျပိဳင္တည္းလုပ္ရမယ္ ဟုတ္လား” “တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အေျခအေနေတြက ခင္ဗ်ားတုိ.ကမွ မတြန္းရင္ ဘယ္သူမွ ေရြ.ၾကတဲ့ပုံမရွိဘူး”ဟု သူကေျပာခဲ့သည္ ။
ဤကာလအတြင္း ျပည္နယ္မ်ားသုိ. စစ္ေဆးေရးထြက္သည့္ ခရီးစဥ္မ်ား၌ သူက(ဟူေယာင္ဘန္းက) နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီမွ ေဆာင္ရြက္သည့္ စီးပြါးေရးနွင့္ပက္သက္သည့္ အလုပ္မ်ားကုိ သြယ္ဝုုိက္ေဝဖန္သည့္ သေဘာသက္ေရာက္သည့္ ေဝဖန္ခ်က္မ်ားနွင့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာခဏေျပာၾကားခဲ့သည္ ။ ဤမွတ္ခ်က္မ်ားကုိ ေရးမွတ္ထားျပီး ျဖန္.ေဝခဲ့သည္ ။ ဆုိလုိသည္မွာ စီးပြါးေရးနွင့္ပက္သက္ျပီး ေယာင္ဘန္းနွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ၾကားမွ ကြဲျပားမႈမ်ားကုိ လူအမ်ားက သတိျပဳလာသည္ဟု ဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္ ။
ဤအေျခအေနကုိ တိန္.ေရွာင္ပင္း သိရွိသြားသည္ ။ ၁၉၈၃ ခုနွစ္ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန.တြင္ ေယာင္ဘန္းနွင့္ ကြ်န္ေတာ့္အား သူ.အိမ္သုိ.လာေရာက္ျပီး ေျပာဆုိေဆြးေႏြးဖုိ. သူကေတာင္းဆုိခဲ့သည္ ။ ေယာင္ဘန္းက တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနစဥ္၌ ကြ်န္ေတာ္၏ အယူအဆမ်ားကုိ ေျပာျပခဲ့ျပီး စီးပြါးေရးနွင့္ပက္သက္ျပီး အစီရင္ခံတင္ျပခဲ့သည္ ။ သူက ကြ်န္ေတာ္၏ အယူအဆ တခ်ဳိ.ကုိ ေထာက္ခံေၾကာင္း ျပသခဲ့ျပီး တခ်ဳိ.အခ်က္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ရွင္းျပခဲ့သည္ ။ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ေခ်ာေခ်ာေမြ.ေမြ.ရွိလွသည္ ။ ေနာက္ဆုံး၌ တိန္.ေရွာင္ပင္းက စီးပြါးေရးနွင့္ ပက္သက္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္၏ အယူအဆမ်ားကုိ ေထာက္ခံသည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္ ။ သူက ေယာင္ဘန္းကုိ လက္လြတ္စပယ္ ေျပာၾကားခဲ့မႈမ်ားနွင့္ အဆင္ျခင္မဲ့ လုပ္ရပ္မ်ားအတြက္ ျပစ္တင္ေဝဖန္ခဲ့ျပီးလွ်င္ အေထြေထြအတြင္းေရးမႈးတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ စတန္.ထြင္ျခင္းမွာ စုိးရိမ္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္ ။
တိန္.က “ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ လူထုလႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ အသုံးမျပဳသင့္ေၾကာင္း ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကုိ ေခတ္မွီေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေလးရပ္၁နွင့္အညီ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ။ ၎မွာ နွစ္ကာလ အခ်ိန္တုိတုိေလးအတြင္း၌ ေျဖရွင္းနုိင္သည့္ ကိစၥမဟုတ္ေၾကာင္း” ေျပာၾကားခဲ့သည္ ။ “အေျခအေနေတြက အလြန္ေကာင္းေနတယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ ငါတုိ.ေခါင္းေအးေအးထားရမယ္”ဟု သူကဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့ေသးသည္ ။
ဗဟုိေခါင္းေဆာင္မႈစည္းအတြင္းမွ မတူကြဲျပားသည့္ အသံမ်ားထြက္ေပၚမႈကုိ ေရွာင္ရွားနုိင္ရန္ရည္ရြယ္၍ လုပ္ပုိင္ခြင့္စည္းကန္.သတ္ခ်က္တုိ.ကုိ ဤေဆြးေႏြးပြဲ၌ ခ်မွတ္ခဲ့သည္ ။ နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီနွင့္ စီးပြါးေရးနွင့္ ဘ႑ာေရးဆုိင္ရာ ဗဟုိဦးေဆာင္အဖြဲ.တုိ.က စီးပြါးေရးဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္တုိ.ကုိ စီမံခန္.ခြဲရမည္ဟု ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္ ။ မည္သည္ကမွန္၍ မည္သည္ကမွားသည္စသည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားအပါအဝင္ အေရးၾကီးသည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္နွင့္ အမိန္.မ်ားကုိ ဦးေဆာင္အဖြဲ.မွ ေဆြးေႏြး၍ ၎၏ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ားမွတစ္ဆင့္ ထုတ္ျပန္သြားရမည္ ။ ေနရာအမ်ားအျပားမွ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူအမ်ားအျပား သုိ.မဟုတ္ မူဝါဒအမ်ားအျပား ခ်မွတ္ေျပာၾကားေနျခင္းမ်ဳိး ေနာက္ေနာင္တြင္ မရွိေစရ ။ အတြင္းဝန္မ်ားအေနျဖင့္ စီးပြါးေရးဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္တခ်ဳိ.ကုိ စီမံခန္.ခြဲေနရမည္မွာလည္း မလြဲမေသြပင္ျဖစ္သည္ သုိ.ေသာ္လည္း အဓိကအာရုံစုိက္ရမည္မွာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားနွင့္ မူဝါဒမ်ားကုိသာ အေလးထားရေပမည္ ။ စီးပြါးေရးကိစၥရပ္ တစ္ခုခ်င္းစီတြင္ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ေနျခင္းမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ေပ ။
ဤေဆြးေႏြးပြဲအျပီး၌ နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီ၏ စီးပြါးေရးဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ေယာင္ဘန္း၏ တုိက္ရုိက္ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္မႈမ်ားမွာ သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်သြားျပီး နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီအေပၚ သူ၏ေဝဖန္မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားခဲ့သည္။ သုိ.ေသာ္လည္း စိတ္နွလုံးထဲ၌မူ သူသည္ သူ၏အယူအဆမ်ားကုိ မစြန္.လႊတ္ေပ ။ သူ၏ ယူဆခ်က္မ်ားကုိ ဆက္လက္ေျပာၾကားဆဲသာရွိသည္ ။
ရဲေဘာ္ေရွာင္ပင္းနွင့္ ေဆြးေႏြးအျပီး၌ အေျခအေနမ်ားကို စီမံခန္.ခြဲရသည္မွာ ပုိ၍လြယ္ကူအဆင္ေျပလာသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ခံစားရသည္ ။ ထုိစဥ္မွစ၍ ကြ်န္ေတာ္၏ ခ်ဥ္းကပ္နည္းမွာ ကြ်န္ေတာ္လက္ခံနုိင္သမွ်ကုိ လက္ခံက်င့္သုံးခဲ့သည္။ ဆုိလုိသည္မွာ သူ၏(ဟူ၏)အယူအဆမ်ားကုိ မွန္ကန္သည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ထင္လွ်င္ လက္ခံက်င့္သုံးသည္ ။ သူေျပာသည္မွာ လက္ေတြ.မက်ပါက သူ.တြင္လည္း သူ၏အယူအဆကုိ ေျပာပုိင္ခြင့္ရွိသည္ ။ သုိ.ေသာ္ သူ၏အျမင္သည္ အမ်ားစု၏ သေဘာထားဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ ကုိယ္စားျပဳျခင္းမရွိေသာေၾကာင့္ သူေျပာသမွ်အားလုံးကုိ မျဖစ္မေန လုိက္နာဖုိ. မလုိအပ္ေပ ။ တိန္.နွင့္ ေဆြးေႏြးပြဲေၾကာင့္ ဤသုိ.ျဖစ္ရသည္ကုိ ေယာင္ဘန္းကသိသည္ ။ သူ.တြင္ ကြ်န္ေတာ္သေဘာမတူသည့္ အယူအဆမ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္သည္ သုိ.ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ.က ၎တုိ.အတုိင္း လုိက္နာလုပ္ေဆာင္ျခင္းမရွိပါ သူကအျပင္းအထန္ ေျပာမေနေတာ့ေပ ။
အေရးၾကီးသည့္ စီးပြါးေရးအဆုိျပဳခ်က္မ်ား သုိ.မဟုတ္ နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီေလ့လာေရးအဖြဲ.မွ အယူအဆမ်ားကုိ တည္ဆဲေပၚလစ္ဗ်ဴရုိေကာ္မတီ သုိ.မဟုတ္ အတြင္းဝန္မ်ားရုံးသုိ. တင္ျပ၍ ေဆြးေႏြးေစသည္ ။ တစ္ခါတစ္ရံ၌ ေယာင္ဘန္းအေနျဖင့္ သေဘာမတူသည့္တုိင္ေအာင္ ဆန္.က်င္မႈကုိ ျပသဖုိ. မလြယ္ကူေပ ။ “ေကာင္းျပီေလ ။ ဒီအတုိင္းပဲရွိပါေစေတာ့”ဟု သူကေျပာေလ့ရွိသည္ ။ သုိ.ေသာ္ ေနာက္ကြယ္တြင္မူ “ဒါဟာ အက်ပ္ကုိင္ခံရျပီး ထုိးလုိက္တဲ့ လတ္မွတ္ပဲ ။ ဒီကိစၥနွင့္ပက္သက္လုိ. နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီက ဘာေတြေဆြးေႏြးတယ္ဆုိတာကုိ ငါတုိ.သိေတာင္မသိဘူး ဒါ့ေၾကာင့္ငါတုိ.မွာ သေဘာတူလက္ခံရုံကလြဲလုိ. ဘာမွမတတ္နုိင္ဘူး”ဟု သူက တည္ဆဲေပၚလစ္ဗ်ဴရုိေကာ္မတီအဖြဲ.ဝင္ ဟူက်ိလီကုိေျပာသည္ ။ ၁၉၆၀ ခုနွစ္မ်ားအတြင္းက ဥကၠ႒ၾကီးေမာ္သည္ နုိင္ငံေတာ္စီမံကိန္းေရးဆြဲေရးေကာ္မရွင္နွင့္ ပက္သက္၍ ေက်နပ္မႈမရွိသည့္အခ်ိန္က “အက်ပ္ကုိင္ခံရျပီး ထုိးလုိက္တဲ့ လတ္မွတ္”ဟူသည့္ စကားမ်ိဳး ေျပာဆုိသုံးနႈန္းခဲ့ဖူးသည္ ။ ယခု ေယာင္ဘန္းသည္လည္း ဤသုိ.ေသာခံစားမႈမ်ဳိး ေဖာ္ျပေျပာဆုိလာသည့္အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ သတိထားမွျဖစ္ေပေတာ့မည္ ။
ေယာင္ဘန္းနွင့္ ဆက္ဆံေရး တိုးတက္အဆင္ေျပေစရန္အတြက္ နိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီနွင့္ စီးပြါးေရးနွင့္ဘ႑ာေရး ဦးေဆာင္အဖြဲ.မွ အစည္းအေဝးမ်ား လုပ္သည့္အခါတုိင္း၌ ကြ်န္ေတာ္တုိ.က ဟူက်ိလီ၊ နုိင္ငံေတာ္စီမံကိန္းေရးဆြဲေရးအဖြဲ. လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမႈးခ်ဳပ္ ဟုိဂ်င္းရႈနွင့္ အတြင္းဝန္မ်ားရုံးမွ တျခားရဲေဘာ္မ်ားကုိ ပါဝင္တက္ေရာက္ေစရန္ ဖိတ္ၾကားခဲ့သည္ ဤသုိ.အားျဖင့္ ေဆြးေႏြးမႈကုိ ေယာင္ဘန္းထံသုိ. သူတုိ.အစီရင္ခံတင္ျပနုိင္ေပလိမ့္မည္ ။ နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီနွင့္ စီးပြါးေရးနွင့္ဘ႑ာေရး ဦးေဆာင္အဖြဲ.၏ အစည္းအေဝးမ်ားသုိ. သူ၏ဝန္ထမ္းမ်ားကုိ ေစလႊတ္တက္ေရာက္ေစရန္လည္း ကြ်န္ေတာ္က ေယာင္ဘန္းကုိ အၾကံျပဳခဲ့သည္ ။ သုိ.ေသာ္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္မွန္းမသိ ေယာင္ဘန္းက ဤသုိ.ေစလႊတ္ျခင္းမရွိေပ ။
ဆက္ဆံေရးအဆင္ေျပတုိးတက္ေစရန္နွင့္ ေယာင္ဘန္းအေနနွင့္ အခ်ိန္ယူ၍ ေသခ်ာစဥ္းစားသုံးသပ္နုိင္ရန္အတြက္ အေရးၾကီးသည့္ စီးပြါးေရးကိစၥရပ္မ်ားကုိ ပုံမွန္လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားအရ တည္ဆဲေကာ္မတီနွင့္ အတြင္းဝန္မ်ားရုံးသုိ. တင္ျပမေဆြးေႏြးမွီတြင္ ေယာင္ဘန္းထံသုိ. ပုဂၢဳိလ္ေရးအေနနွင့္ အစီရင္ခံဖုိ.ကုိလည္း ကြ်န္ေတာ္က အၾကံျပဳခဲ့သည္ ။ တည္ဆဲေပၚလစ္ဗ်ဴရုိေကာ္မတီသုိ. မတင္ျပမွီတြင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ.အေနျဖင့္ သူ.ထံသုိ. ၾကိဳတင္အစီရင္ခံမည့္ စိတ္ကူးကုိ ေယာင္ဘန္းက သေဘာတူသည္ ။ အစပုိင္းတြင္ သူကစိတ္ဝင္စားမႈရွိဟန္တူေသာ္လည္း ေနာက္ပုိင္းအၾကိမ္မ်ားစြာ ၾကာလာေသာအခါ၌ စိတ္ဝင္စားမႈမရွိေတာ့ပဲ ရပ္တန္.လုိက္ရန္ သူကေတာင္းဆုိခဲ့သည္ ။ ဤကိစၥမွာ မည္သည့္အခါမွ် မေျပလည္ခဲ့ေပ ။
တစ္ေယာက္နွင့္တစ္ေယာက္ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ကြဲလြဲမႈ အပါအဝင္ စီးပြါးေရးနွင့္ပက္သက္သည့္ အေတြးအေခၚ ကြဲလြဲမႈမ်ားသည္ ဤအေၾကာင္း၏ အေျခခံအခ်က္မ်ား ျဖစ္ဟန္တူသည္ ။ ေရွာင္ပင္းက စည္းမ်ဥ္းကန္.သတ္လုိက္ေသာေၾကာင့္ ေယာင္ဘန္းသည္ နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီနွင့္ စီးပြါးေရးနွင့္ဘ႑ာေရး ဦးေဆာင္အဖြဲ.အေပၚတြင္ သူ၏အယူအဆမ်ားကုိ အတင္းအက်ပ္ မျပ႒ာန္းနုိင္ေတာ့ေပ ။ ထုိ.ေၾကာင့္ ျပႆနာကုိ ပုိ၍ေကာင္းမြန္သည့္ ဆက္ဆံေရးျဖင့္ မေျဖရွင္းနုိင္ေတာ့သည့္ပုံ သုိ.မဟုတ္ စီးပြါးေရးနွင့္ပက္သက္သည့္ နုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီ၏ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားတြင္ သူ.အား ပါဝင္ျခင္း မျပဳေစေတာ့သည့္ပုံ ရွိေပသည္ ။
ဤျပႆနာသည္ ဆက္လက္၍တည္ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည့္တုိင္ တိန္.ေရွာင္ပင္း၏ ေနအိမ္၌ ေဆြးေႏြးအျပီး၌ ကြ်န္ေတာ္တုိ.နွစ္ေယာက္သည္ တစ္ေယာက္နွင့္တစ္ေယာက္ ဆက္ဆံလုပ္ကုိင္ရာ၌ သတိၾကီးစြာထားေနၾကျပီး ဆက္ဆံေရးမွာလည္း လြန္မင္းစြာ တင္းမာမလာခဲ့ေပ ။ အနည္းဆုံးအားျဖင့္ေတာ့ စီးပြါးေရးနွင့္ပက္သက္၍ ျပင္ပကမၻာအေနျဖင့္ သိသိသာသာ သတိထားမိေစမည့္ အသံနွစ္သံ ထြက္ေနသည့္ပုံမ်ဳိး မရွိေတာ့ေပ ။
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
၁ ။ ။ ေခတ္မွီေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေလးရပ္မွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အစီအစဥ္မ်ားကုိ တုိးတက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးနွင့္ တရုတ္ျပည္၏ စီးပြါးေရးဖြံ.ျဖိဳးေစေရးအတြက္ အဓိကက်သည့္ နယ္ပယ္မ်ားျဖစ္သည္ဟု တိန္.ေရွာင္ပင္းယူဆသည့္ နယ္ပယ္ေလးရပ္ျဖစ္သည္ ။ ၎တုိ.မွာ စုိက္ပ်ဳိးေရး ၊ စက္မႈလုပ္ငန္း ၊ သိပၸံနည္းပညာနွင့္ ကာကြယ္ေရးတုိ.ျဖစ္သည္ ။
(ေက်ာက္က်ိယန္၏ Prisoner of the State စာအုပ္မွ Part 3, Chapter 5 Zhao and Hu Clash ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိထားျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ )

No comments:

Post a Comment